معرفی کتاب به صورت ویدیویی

معرفی کتاب کوری

در این زمانه علی رغم تمام یشرفت های بشری انسانها هنوز در کشف دنیای حقیقی فرق چندانی با گذشتگان خود ندارند . ما هنوز به مفاهیمی عمیق مانند روح ، عشق ، انسانیت و اخلاق مسلط نیستیم .

تمام آنچه ما انسانهای متمدن را کنار هم نگاه داشته به نوعی اصل موازنه ی قوا است .

گویی انسان مدرن امروزی دچار غفلت و کوری شده است . انسان غرق در دیدن شده و گوشها و راه های مغز خود را بروی پند های طبیعت بسته است . ما آنقدر غرق در دیدن هستیم که بوی گند آنچه نام آن را پیشرفت و تمدن نامیده ایم دیگر ، مشاممان را آزار نمی دهد . بی شک تمدن امروزی بروی خطای دید انسان حساب ویژه ای باز کرده است .

تجمع چند انسان با ویژگی های معمولی که ناگهان خود را قهرمان داستان زندگی خود آن هم در دیوانه خانه ای متروک و در میان سربازان مسلحی که آنان را محاصره کرده و روز و شب وظایف انسان دوستانه ی خود را توسط دستگاهی اتوماتیک یادآور می شوند استعاره ای دقیق از وضعیت امروزی جامعه انسانی است .

در این دنیای استعاره ، آدم های حسابی هم به اندازه ی انسان های رذل کور هستند و میل به خوردن تنها خاصیت باقیمانده ی انسانی در آنها است .و این مجموعه چنان در کنار هم زندگی می کنند که گویی از ازل تا ابد وضع انسان همین بوده است تا جایی که حتی یک نفر بینا هم نمی تواند آنچنان از آنچه دارد نابود می شود دفاع کند .